Formarea beneficiarilor în domeniul implementării proiectelor Data: 16.03.2011
Sursa de finanţare: Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Asistenţă Tehnică
Valoarea contractului este de 3 173 314 lei fără TVA
Perioada de implementare:12 luni
Scopul şi activităţile proiectului
Obiectivul general al acestui contract este de a contribui la asigurarea sprijinului în vederea implementării eficiente şi eficace a Instrumentelor Structurale pentru perioada 2007-2013 prin furnizarea de formare de bază privind pregătirea, managementul şi implementarea proiectelor pentru beneficiarii acestor programe.
Obiectivul specific al acestui contract îl reprezintă furnizarea cunoştinţelor şi competenţelor adecvate pentru beneficiari în managementul proiectelor şi al contractelor de achiziţii publice în contextul Instrumentelor Structurale.
Prin implementarea proiectului se vor obţine următoarele rezultatele principale:
Ø Raport de analiză a necesităţilor de formare în domeniul managementului proiectelor finanţate din Instrumente Structurale
Ø Aproximativ 450 persoane pregătite în identificarea, elaborarea şi implementarea proiectelor în contextul Instrumentelor Structurale
Ø Aproximativ 150 persoane din cadrul autorităţilor publice centrale şi locale pregătite în domeniul achiziţiilor publice de servicii şi bunuri şi managementului contractelor de achiziţii publice aferente acestora
Ø Aproximativ 350 persoane din cadrul autorităţilor publice centrale şi locale şi alte entităţi cu calitate de Autoritate Contractantă pregătite în domeniul achiziţiilor publice de lucrări şi managementului contractelor de achiziţii publice aferente acestora
Activitatile proiectului
Proiectul a fost conceput ca având 2 componente principale în cadrul cărora se vor implementa următoarele activităţi:
Componenta 1. Formarea potenţialilor beneficiari în managementul proiectelor în contextul Instrumentelor Structurale
1.1 Analiza nevoilor de formare
Instrumentul de realizare a evaluării nevoilor de formare va fi chestionarul ce va fi adaptate celor 4 sub-grupuri ţintă. Rezultatele acestei evaluări vor fi sintetizate într-un Raport de analiză a nevoilor de formare, ale cărui concluzii vor constitui baza pentru stabilirea modulelor de formare, elaborarea detaliată a curriculei şi elaborarea materialelor de formare.
1.2 Selectarea şi înscrierea participanţilor
Selectarea participanţilor se va face de către Prestator împreună cu Beneficiarul, evitându-se suprapunea persoanelor formate pe teme similare în cadrul unor instruiri similare.
1.3 Elaborarea şi aprobarea curriculei şi a materialelor de instruire
Pe baza Raportului de analiză a nevoilor de formare şi pornind de la cerinţele Beneficiarului specificate în Caietul de sarcini, Prestatorul va propune conţinutul sesiunilor de formare şi după aprobarea acestuia va elabora şi supune aprobării materialele de instruire.
1.4 Implementarea sesiunilor de instruire
Prestatorul va forma aproximativ 450 participanţi în cadrul unor sesiuni de instruire cu o durată de 5 zile iar numărul maxim de participanţi la o sesiune de training va fi de 30 de persoane. Grupurile ţintă vor fi: administraţia publică, reprezentanţii societăţii civile, sectorul privat şi sectorul educaţional.
1.5 Elaborarea manualului de pregătire care va constitui un foarte bun ghid de accesare a finanţărilor disponibile prin IS, oferind o descriere cuprinzătoare a sistemului de management a IS, a paşilor ce trebuie realizaţi în vederea accesării finanţărilor nerambursabile, a criteriilor de evaluare a cererilor de finanţare precum şi a managementului proiectelor finanţate din IS cu accent pe managementul timpului şi bugetului proiectului, cerinţe de monitorizare, raportare şi audit, controlul şi managementul financiar al proiectelor, managementul contractelor de achiziţii. Manualul va fi redactat într-o manieră structurată şi atractivă, uşor de citit şi utilizat pentru beneficiarii IS. Manualul va fi tipărit în cel puţin 500 de exemplare şi va fi diseminat în cadrul sesiunilor de trening organizate în cadrul Componentei 1.
Componenta 2: Instruire pentru beneficiari în domeniul achiziţiilor publice şi managementului contractelor de achiziţii publice aferente acestora
1.1 Selectarea şi înscrierea participanţilor
Selectarea participanţilor se va face de către Prestator împreună cu Beneficiarul, evitându-se suprapunea persoanelor formate pe teme similare în cadrul unor instruiri similare.
1.2 Elaborarea şi aprobarea curriculei şi a materialelor de instruire
Pe baza Raportului de analiză a nevoilor de formare şi pornind de la cerinţele Beneficiarului specificate în Caietul de sarcini, Prestatorul va propune conţinutul sesiunilor de formare şi după aprobarea acestuia va elabora şi supune aprobării materialele de instruire.
1.3 Implementarea sesiunilor de instruire
Prestatorul va forma aproximativ 500 participanţi în cadrul unor sesiuni de instruire cu o durată de 5 zile iar numărul maxim de participanţi la o sesiune de training va fi de 30 de persoane. Grupul ţintă al sesiunilor de formare în domeniul achiziţiilor publice şi managementul contractelor de achiziţii publice aferente acestora va fi format din angajaţii structurilor din administraţia publică centrală şi locală, care au depus deja proiecte spre finanţare din Instrumente Structurale sau au prevăzute în buget sumele aferente unor astfel de proiecte.
1.4 Elaborarea Raportului de instruire care va include rezultatele evaluării cursanţilor şi a trainerilor precum şi un capitol de recomandări pentru implementarea sesiunilor de instruire viitoare. Descarcă
|