Proiectul Facilitatea de Asistenţă Tehnică, cod SMIS 5086, co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin POAT 2007-2013 este implementat prin intermediul a două contracte:
- contractul de prestări servicii nr. 8/21.05.2009 „Managementul Facilităţii de Asistenţă Tehnică”, care cuprinde activităţi după cum urmează: 1). Elaborarea unui studiu privind Facilitatea de Asistenţă Tehnică; 2). Elaborarea documentaţiei de atribuire pentru acordul-cadru cu operatorii economici; 3). Elaborarea Ghidului solicitantului; 4). Derularea unor campanii de conştientizare a potenţialilor solicitanţi; 5). Evaluarea şi selecţia solicitărilor de asistenţă tehnică; 6). Monitorizarea implementării tuturor proiectelor finanţate în cadrul Facilităţii de Asistenţă Tehnică; 7). Verificarea facturilor; 8). Promovarea rezultatelor; 9). Oferirea de informaţii referitoare la stadiul de implementare a FAT;
- un acord-cadru de prestări servicii „Facilitatea de Asistenţă Tehnică”, având ca principale activităţi:
Ø rezolvarea urgentă a blocajelor de natură procedurală şi legală legată de implementarea Instrumentelor Structurale, cu caracter orizontal
Ø îmbunătăţirea în general a funcţionării sistemului printr-o serie de analize şi studii care să furnizeze recomandări şi linii directoare comune pentru mai multe programe operaţionale;
Ø sprijinirea schimbului de experienţă şi „bune practici” la nivelul întregului sistem;
Ø sprijinirii beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari în elaborarea/revizuirea unor documentaţii de proiect sau de atribuire,
care vor fi realizate prin încheierea unor contracte subsecvente.
Facilitatea de Asistenţă Tehnică urmează a fi implementată pe baza atribuirii de contracte subsecvente pentru subproiectele aprobate la finanţare din FAT prin intermediul a trei loturi:
- Lotul 1 - Studii, analize şi cercetări;
- Lotul 2 – Asistenţă pentru îmbunătăţirea cadrului de implementare a proiectelor finanţate din Instrumente Structurale;
- Lotul 3 - Transfer de expertiză.
Numărul contractelor subsecvente atribuite va fi în funcţie de solicitările de asistenţă tehnică transmise de beneficiari şi aprobate pentru finanţare din Facilitatea de Asistenţă Tehnică. Pentru fiecare solicitare de asistenţă tehnică aprobată se va atribui un contract subsecvent. În vederea obţinerii mai multor detalii privind modul în care va funcţiona Facilitatea de Asistenţă Tehnică (FAT) puteţi accesa Anunţul FAT.
“Acordul-cadru de prestări servicii Facilitatea de Asistenţă Tehnică” a fost semnat pentru Lotul 1 “Studii, analize şi cercetări” şi pentru Lotul 3 “Transfer de expertiză” la data de 22.06.2011, fiecare având o durată de implementare de 24 luni.
Consultând Ghidul Solicitantului întocmit pentru beneficiarii “Acordului-cadru de prestări servicii Facilitatea de Asistenţă Tehnică”, veţi putea afla informaţii legate de transmiterea solicitărilor de asistenţă tehnică şi tipurile de cheltuieli eligibile. |