La data de 30.04.2009 a fost semnată Decizia de finanţare pentru proiectul “Facilitatea de Asistenţă Tehnică” co-finanţat din Programul Operaţional Asistenţă Tehnică 2007-2013.
Obiectivul proiectului constă în operarea unei Facilităţi de Asistenţă Tehnică, ca un instrument flexibil şi rapid la îndemâna structurilor de coordonare şi gestionare a instrumentelor structurale pentru:
- rezolvarea urgentă a blocajelor de natură procedurală şi legală legate de implementarea instrumentelor structurale, cu caracter orizontal;
- îmbunătăţirea în general a funcţionării sistemului printr-o serie de analize şi studii care să furnizeze recomandări şi linii directoare comune pentru mai multe programe operaţionale;
- sprijinirea schimbului de experienţă şi “bune practice” la nivelul întregului sistem;
- sprijinirea beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari în elaborarea/ revizuirea unor documentaţii de proiect sau de atribuire.
Activităţile previzionate a se realiza în cadrul proiectului sunt împărţite în două contracte şi anume:
Un contract destinat sprijinirii managementului Facilităţii, care are în vedere următoarele activităţi:
- Elaborarea unui studiu privind Facilitatea de Asistenţă Tehnică;
- Sprijin în elaborarea documentaţiei de atribuire pentru acordul-cadru cu operatorii economici;
- Sprijin în elaborarea Ghidului solicitantului;
- Sprijin în derularea unor campanii de conştientizare a potenţialilor solicitanţi;
- Sprijin în elaborarea şi selecţia solicitărilor de asistenţă tehnică;
- Sprijin în monitorizarea implementării tuturor proiectelor finanţate în cadrul Facilităţii de Asistenţă Tehnică;
- Promovarea rezultatelor prin realizarea unei broşuri şi alte materiale cu caracter de promovare.
Un al doilea contract de tip acord – cadru cu operatori economici prin care să se realizeze efectiv consultanţa în scopul:
- Rezolvării urgente a blocajelor de natură procedurală şi legate de implementarea instrumentelor structurale, cu caracter orizontal;
- Îmbunătăţirea în general a funcţionării sistemului printr-o serie de analize şi studii care să furnizeze recomandări şi linii directoare comune pentru mai multe programe operaţionale;
- Sprijinirii schimbului de experienţă şi „bune practici” la nivelul întregului sistem;
- Sprijinirii beneficiarilor şi a potenţialilor beneficiari în elaborarea/ revizuirea unor documentaţii de proiect sau de atribuire.
Valoarea totală: 32.189.890 lei
Durata proiectului: 27 luni
|